Overbelasting
Overbelasting is het gevolg van een zich steeds herhalende beweging.
Bij hardlopen is dat de steeds herhalende afzetting en landing. De overbelastingblessures komen bij lopen daarom vooral voor in de benen, voeten en rug. Je kunt overbelastingblessures herkennen aan ochtendstijfheid en een zeurderige pijn na een training. Deze pijn verdwijnt tijdens het opwarmen, maar komt na de cooling-down weer terug. Wanneer je geen rekening houdt met de overbelasting, zal het tijdens de training steeds langer duren voordat de pijn verdwijnt. En een gegeven moment zal de pijn tijdens de training helemaal niet meer weggaan. In het ergste geval kun je niet meer (goed) lopen. De belangrijkste acute blessure is de enkelverzwikking als gevolg van het verstappen.
Tips bij preventie van een overbelastingsblessure:  Lees verder

Basko Kniebandage

Basko Kniebandage

Helpt bij beginnende slijtage en overbelasting

€ 25.95
Thuasne kniebandage Sport Extra ter preventie

Thuasne kniebandage Sport Extra ter preventie

Helpt bij verdraaiíng en lichte instabiliteit tijdens sporten

€ 33.95
Rugbandage voor lage rugklachten

Rugbandage voor lage rugklachten

De meest verkocht rugbrace bij lage rugklachten, Preventief tijdens werk

64.00 
€ 58.75